Friends

Thursday, December 9, 2010

Awak Tau Sape Saya?

Budin sedang asyik memancing di sebuah kolam ikan. Tiba2 seseorang mendekatinya perlahan-lahan. Budin buat2 tidak tahu. Lantaklah fikir Budin.

''Wah banyak dapat ikan,kawan?'' tanya lelaki berkenaan.
''Memang banyak. Semalam saja saya dapat pancing 29 ekor ikan yang besar-besaran,'' jawab Budin.
''Hmm,awak tahu siapa saya?''
''Entah,'' jawab Budin.
''Kalau nak tahu,sayalah tuan kolam ini!''

Budin tidak terkejut mendengar jawapan itu. Budin terus memancing.
Budin tidak kisah biarlah orang itu hendak menyamar sebagai tuan kolam.
Orang itu belum kenal lagi siapa aku!

''Encik ni siapa pula?'' soal lelaki yang mengaku tuan kolam.
''Saya?'' soal Budin.
Lelaki itu mengangguk.
''Saya ni baru je keluar dari Hospital Permai,Tampoi!'' jawab Budin

No comments:

Post a Comment

just tinggalkan komen kalian di sini yaa :)